10 Aralık 2013 Salı

Yves Saint Laurent Le Teint Touche Eclat Fondöten

 
 
 
Çok açık tenli olduğum için ten rengime uygun fondöten bulmak benim için oldukça zor ve sonunda ten rengime ve cilt tipime uyan bir fondöten bulabildim.
Ten rengimi MAC'i baz alarak NC15 diye tanımlardım ama en son MAC'te Face&Body fondötenin en açık rengini deneyip ve 1 ton kadar koyu gelince fondöten bulma konusunda baya bi umudumu yitirmiştim.
Sephora'ya fondöten almaya giderken aklımda bir bu fondöten bir de Lancome Teint Miracle vardı ve Teint Miracle'ın da en açık rengi koyu durunca ve Touch Eclat'ın yapısının cilt tipime uymasıyla da hemencik YSL'yi aldım.
Benim aldığım renk B10 yani sarı tonlu ve B yani Beige serisinin en açık rengini aldım fakat cildimde sapsarı, donuk bir görüntü oluşmadı tam tersi canlı, doğal bir görüntü ortaya çıktı.
YSL'nin renk skalası oldukça geniş B yani Beige, BR yani Beige Rose ve BD ise Beige Dore olmak üzere 3 farklı tonu ve bir dolu rengi mevcut kısaca her cilt rengine göre bi dolu renk var.
Fondöteni aldığımdan beri 3 kez kullandım, kullandıkça kendisini daha bir beğenir oldum.
Cildim kuru/karma kışın özellikle yanaklarım aşırı kuruyor ve bu fondöteni sürmeden önce cildime nemlendirici kullanmasam bile asla cildimde pul pul duran, kötü bir görüntü oluşturmuyor.
Kısaca bu fondötenin nemlendirmesi çok iyi eğer cildiniz normal, kuru hatta kuru/karma ise bu fondöten cildinize çok iyi uyum sağlayacak.
 
 
Asla rahatsız edici bir kokusu yok hatta hafif bir çiçek kokusu duyuyorsunuz.
Kalıcılığı ise şahane cildimde en fazla 10 saat kaldı ve ilk sürdüğüm an ki gibi durdu.
Gelelim yapısına öyle çok yüksek kapatıcılığı olan, ciltte kalıp gibi duran bir fondöten değil.
Cildimde kapatılacak büyük sorunlar olmadığı için renkli nemlendiricinin bir tık üzerinde olan kapatıcılığı benim için gayet yeterli oldu.
Ayrıca Spf 19 içerdiğini de hatırlatmadan geçmeyeyim.
 
Normalde soluk görünen cildime çok doğal bir canlılık katması, ciltte asla mat bir görüntüsü olmaması, yoğun, kalın bir yapıya sahip olmaması sebebiyle çok sevdiğim bir fondöten oldu.
 
Fiyatı biraz tuzlu olsa da 126 liracık:) benim gibi cildinize uygun rengi bulmakta zorlanıyorsanız veya kalıcı, ciltte doğal duran bir fondöten arıyorsanız YSL Touch Eclat'ı mutlaka deneyin derim.
Açıkcası verdiğim her kuruşa değdiğini düşündüğüm bir fondöten oldu eğer bu bitene kadar daha iyisini bulmazsam yine Touch Eclat'ı alırım.:)
 
 

6 yorum:

  1. cilde uyumlu fondöten bulmak öyle zor ki, bulunca bırakmamak lazım ;)

    YanıtlaSil
  2. Bu fondöten hem cildime hem ten rengime uydu artık kolay kolay bırakmam.:)

    YanıtlaSil
  3. sayfanızı tesadüfen gördüm banada bu markayı öneren oldu ama dikkate almadım bende beyaz tenliyim ama cildim biraz problemli ve aşırı yağlı sizce almalımıyım ve hangi numarasını almalıyım yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. YSL'nin fondötenleri çok iyidir ama Touch Eclat yağlı ciltlerde parlama yapabilir onun yerine sana yine YSL'nin ama yağlı-karma ciltlere daha uygun olan Fusion İnk fondötenini denemeni öneririm.
      Bir de Estee Lauder Double Wear Light fondöten yağlı-karma ciltlerde iyidir.:)

      Sil